Известие

Collapse
No announcement yet.

проблем с ремъци или ролки спря да пали

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Остави какво си мислиш, че съм чел а по-добре прочети отново поста ми в който обяснявам що е това шпонка и що е това щифт.
    Не е добре когато човек си вади хляба с един занаят да не знае елементарни понятия.
    И аз често се чудя някои не четат или не разбират написаното.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #77
      Благодаря на всички за вниманието. Според мен истината е, че това е някъв вид форма на вътрешното фи на ролката който отговаря на точно същата, но огледална форма на фи-то на РВ. Това за мен не е шпонка, но така го наричат. Прилича по-скоро на един зъб от набор шлици и целта му разбира се е да фиксира ролката спрямо вала в конкретно положение. За мен е изненада, че няма нито конус нито шлиц и наистина се разчита основно на стягането в допълнение със въпросния засег (ако мога така да се изразя).
      Курбан дали 6те правя, едва ли, че съм извадил късмет - така е. Едно не мога да си обясня - колелото е превъртяло 178 грдуса което означава че докато КВ се е въртял РВ не се е въртял в рамките на поне 178 градуса. Това е почти пълен оборот на КВ (356 градуса) - как не се е получила среща на бутало с клапан? И
      другото което не ми е ясно защо мотора работеше при това положение докато не го угасих (съмнява ме превъртането да се е случило в момента на гасене).

      Що се отнася до понятието шпонка - шпонки съм късал доста (прави и полукръгли) при наличие на конусни повърхнини и яко стягане (конуса не издържа и къса шпонката (която е само да определи положението на ролка-вал ))
      Акъла не ми го побира как в конкретния случай няма конус, а цилиндрична повърхнина с хлабина ( дори не е с някаква гарантирана стегнатост м/у двете повърхнини) и се разчита на въпросния засег и яко стягане....

      При всичко това мотора си е добре и работи идеално ( както преди ).

      Весели празници на всички...

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Остави какво си мислиш, че съм чел а по-добре прочети отново поста ми в който обяснявам що е това шпонка и що е това щифт.
        Не е добре когато човек си вади хляба с един занаят да не знае елементарни понятия.
        Ми в случая това на Алфата си е точно шпонка,само че обратна,тя е на колелото а зареза е на вала,проблема е ясно откъде е дошъл,някой някога е оставил хлабаво колелото,защото 90% от сервизите нямат такава лапа за контриране на колелото,докато се стяга.Този вал ако е стегнат като хората няма как да се счупи шпонката,а трябва да изрони зъбите на ремъка.Ти се замисли над това което аз съм ти написал,и това какво аз знам не е твоя работа,такива като теб на теория ги има много/Цецко беше такъв/.

        ---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:13 ----------

        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Не мога да се съглася.
        Никъде в машиностроенето не се разчита просто на стягане на две гладки челни повърности за да се избегне приплъзване една спряма друга. Винаги се ползват щифтове, шпонки, шлици или конусни сглобки. Понякога и кобминации от горните неща. Примерно конус + шпонка или шлици.
        Абе човек кефи ме как спориш с хора,които са разглобили не малко коли и са видяли доста.Има много коли на които колелата на КВ се стягат само,без никакви шпонки,щифтове,мифтове и т.н. технически понятия/извинявай други незнам,нали съм прос майстор/ Да не говорим че и доста мотори с верига са на този принцип.........................


        П.С.Умно момче си,имаш доста познания,но понякога се правиш на велик,и разбиращ от всичко...............такива хора си имаме доста тук във форума....................
        Last edited by Mury; d.m.y г., 22:18.
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #79
          Мъри,тоя път лекинко се пообърка с квалификация на човека
          sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

          Comment


          • #80
            Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщение
            Мъри,тоя път лекинко се пообърка с квалификация на човека
            Изобщо не се е объркал, от една страна даже го похвали и аз съм на същото мнение обаче когато теорията започне да спори с практиката става доста нелепо
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Не мога да се съглася.
            Никъде в машиностроенето не се разчита просто на стягане на две гладки челни повърности за да се избегне приплъзване една спряма друга. Винаги се ползват щифтове, шпонки, шлици или конусни сглобки. Понякога и кобминации от горните неща. Примерно конус + шпонка или шлици.
            Само, че аз ти казвам как е щото съм си чупил ръцете с точно тази кола, а ти "не можеш да се съгласиш" щото по принцип логиката на нещата според теб нещо си и т.н. и т.н.
            Еми хубаво тогава, не е лошо човек да разсъждава ...
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщение
              Мъри,тоя път лекинко се пообърка с квалификация на човека
              Прочети пак какво съм написал
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                Ми в случая това на Алфата си е точно шпонка,само че обратна,тя е на колелото а зареза е на вала,проблема е ясно откъде е дошъл,някой някога е оставил хлабаво колелото,защото 90% от сервизите нямат такава лапа за контриране на колелото,докато се стяга.Този вал ако е стегнат като хората няма как да се счупи шпонката,а трябва да изрони зъбите на ремъка.Ти се замисли над това което аз съм ти написал,и това какво аз знам не е твоя работа,такива като теб на теория ги има много/Цецко беше такъв/.

                ---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:13 ----------



                Абе човек кефи ме как спориш с хора,които са разглобили не малко коли и са видяли доста.Има много коли на които колелата на КВ се стягат само,без никакви шпонки,щифтове,мифтове и т.н. технически понятия/извинявай други незнам,нали съм прос майстор/ Да не говорим че и доста мотори с верига са на този принцип.........................


                П.С.Умно момче си,имаш доста познания,но понякога се правиш на велик,и разбиращ от всичко...............такива хора си имаме доста тук във форума....................

                И що толкова неимоверно много се дразниш от хора като мен?

                Няма повече да си губя времето да ти обяснявам неща, които би трябвало отдавна да научиш, но в твой интерес е да запомниш едно:

                Когато един човек разбере, колко малко знае, вече е разбрал нещо много съществено!

                Не се дразни от това. Не съм го измислил аз а само цитирам по-умни от мен.

                Бъди жив и здрав!


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #83
                  Първоначално публикувано от code Покажи съобщение

                  Само, че аз ти казвам как е щото съм си чупил ръцете с точно тази кола, а ти "не можеш да се съгласиш" щото по принцип логиката на нещата според теб нещо си и т.н. и т.н.
                  Еми хубаво тогава, не е лошо човек да разсъждава ...

                  Поспри замалко да го раздаваш нечий адвокат и ми обясни с какво точно от казаното от мен не си съгласен като ме цитираш?

                  Ето какво съм казал (същото което си цитирал):

                  Първоначално публикувано от ecotronic
                  Не мога да се съглася.
                  Никъде в машиностроенето не се разчита просто на стягане на две гладки челни повърности за да се избегне приплъзване една спряма друга. Винаги се ползват щифтове, шпонки, шлици или конусни сглобки. Понякога и кобминации от горните неща. Примерно конус + шпонка или шлици.




                  Обясни сега с какво не си съгласен, или само така просто си бърбориш?

                  Ето го и въпросното колело.




                  Това ограденото в червено разбрал ли си за какво служи? ......като си си почупил ръцете с тези коли или така само се намираш на приказка?


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #84
                    [QUOTE=ecotronic;

                    Ето го и въпросното колело.





                    Вече 100% съм сигурен че при мен колелото е било хлабаво защото парченцето шпонка не е квадратно, а с няква износена форма и предполагам това е предизвикало разпадането на оптяжната ролка. Освен това имаше някакво виене като на лагер ама не точно и изпадаше в резонанси, това е бола ролката на РВ. Ако съм предполагал да погледна под капаците да видя че е хлабава щях да избегна всичко това.

                    Comment


                    • #85
                      Каза, че не си успял да развиеш болта, значи е било стегнато, вероятно някога някой специалист е счупил щифта и го е стегнал така.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #86
                        Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                        Каза, че не си успял да развиеш болта, значи е било стегнато, вероятно някога някой специалист е счупил щифта и го е стегнал така.
                        Той не е могъл да го развие,защото е нямал лапа за контра.

                        ---------- Post added at 09:09 ---------- Previous post was at 09:08 ----------

                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        И що толкова неимоверно много се дразниш от хора като мен?

                        Няма повече да си губя времето да ти обяснявам неща, които би трябвало отдавна да научиш, но в твой интерес е да запомниш едно:

                        Когато един човек разбере, колко малко знае, вече е разбрал нещо много съществено!

                        Не се дразни от това. Не съм го измислил аз а само цитирам по-умни от мен.

                        Бъди жив и здрав!
                        Напротив,не ти се дразня,даже ти се кефя защото наистина имаш познания/за разлика от много други/просто понякога си навсякъде и знаеш всичко,което е невъзможно майка.Бъди жив и здрав,и все така да помагаш на хората,които имат нужда.Запомни от мен,че практиката няма нищо общо с теорията

                        Весели празници на всички
                        Last edited by Mury; d.m.y г., 09:25.
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #87
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Поспри замалко да го раздаваш нечий адвокат и ми обясни .....
                          Сега ще ти обясня що го раздавам адвокат на Антон и изобщо това не ме притеснява. Не, че той има някаква нужда но темата я приключи точно на 32-я пост
                          Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                          .......проверихте ли шпонките на колелата,да няма някоя дето да липсва.................
                          след което ти влиза още няколко страници в полемики, докато накрая взе и да му сипваш с тежки реплики като "Не е добре когато човек си вади хляба с един занаят да не знае елементарни понятия" Готино момче си, обичаш явно да си слушаш гласа - ок и аз съм така, ама понякога виж какво се получава
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #88
                            Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                            Той не е могъл да го развие,защото е нямал лапа за контра.[COLOR="Silver"]
                            Каза май, че дори си е изкривил инструментите
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #89
                              Нямам лапа, използвах едно желязо да забия м/у спиците на колелото и да го блокирам, и не успях, изкриви ми се гедорето и щях да го счупя (не е професионален инструмент, в повечето случаи върши работа - не и в този).
                              Предполагам, че колелото е било хлабаво и при превъртането се е самозатегнало.

                              Не спорете за глупости, празници са....

                              Comment


                              • #90
                                Хубаво е да разделяме теорията от практъиката, защото понякога се срещат изключително тъпи наглед неща, но винаги са обусловени от някаква логика.
                                Дали поради технологична или икономическа причина.
                                Всяко нещо, което е направено и действа, то е изпитано , преди да е пуснато в употреба.
                                Ако нещо не работи, то причината е в нас. Ето и в случая, не е имал хебел човека и не е могъл да отвие болта.
                                Мога да дам пример.
                                Беше мотор от някакъв трактор.Маховика му се закрепваше на коляновия вал чрез конусна сглобка. нямаше никаква шпонка или нещо друго. Само един болт отзад с шайба.Маховика беше превъртял. Бяха направили конусна втулка , за да обере износването от превъртането, но колкото и да го затягаха, той пак превърташе.
                                Стана ми интересно и се захванах с проблема.
                                Намерих в нета само инфо, че въпросният болт се стяга с 12 кг/м. Пълен ташак.
                                Оставих малко дяволите да се налудуват, а после ми просветна
                                Нагрях първо втулката и я набих на вала. После си поиграх с нагряването на маховика, около половин час, оставих го да се отпусне навсякъде около две минути и го нахлузих на втулката. затегнах с 12 кг/м и толкоз.
                                Дадох примера, защото е от фрапиращите.
                                За това, като нещо не става, обади се на приятел.
                                Решението понякога е много елементарно.
                                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                                Comment

                                Working...
                                X