Първоначално публикувано от ecotronic
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
проблем с ремъци или ролки спря да пали
Collapse
X
-
Благодаря на всички за вниманието. Според мен истината е, че това е някъв вид форма на вътрешното фи на ролката който отговаря на точно същата, но огледална форма на фи-то на РВ. Това за мен не е шпонка, но така го наричат. Прилича по-скоро на един зъб от набор шлици и целта му разбира се е да фиксира ролката спрямо вала в конкретно положение. За мен е изненада, че няма нито конус нито шлиц и наистина се разчита основно на стягането в допълнение със въпросния засег (ако мога така да се изразя).
Курбан дали 6те правя, едва ли, че съм извадил късмет - така е. Едно не мога да си обясня - колелото е превъртяло 178 грдуса което означава че докато КВ се е въртял РВ не се е въртял в рамките на поне 178 градуса. Това е почти пълен оборот на КВ (356 градуса) - как не се е получила среща на бутало с клапан? И
другото което не ми е ясно защо мотора работеше при това положение докато не го угасих (съмнява ме превъртането да се е случило в момента на гасене).
Що се отнася до понятието шпонка - шпонки съм късал доста (прави и полукръгли) при наличие на конусни повърхнини и яко стягане (конуса не издържа и къса шпонката (която е само да определи положението на ролка-вал ))
Акъла не ми го побира как в конкретния случай няма конус, а цилиндрична повърхнина с хлабина ( дори не е с някаква гарантирана стегнатост м/у двете повърхнини) и се разчита на въпросния засег и яко стягане....
При всичко това мотора си е добре и работи идеално ( както преди ).
Весели празници на всички...
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеОстави какво си мислиш, че съм чел а по-добре прочети отново поста ми в който обяснявам що е това шпонка и що е това щифт.
Не е добре когато човек си вади хляба с един занаят да не знае елементарни понятия.
---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:13 ----------
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеНе мога да се съглася.
Никъде в машиностроенето не се разчита просто на стягане на две гладки челни повърности за да се избегне приплъзване една спряма друга. Винаги се ползват щифтове, шпонки, шлици или конусни сглобки. Понякога и кобминации от горните неща. Примерно конус + шпонка или шлици.Да не говорим че и доста мотори с верига са на този принцип.........................
П.С.Умно момче си,имаш доста познания,но понякога се правиш на велик,и разбиращ от всичко...............такива хора си имаме доста тук във форума....................Last edited by Mury; d.m.y г., 22:18.Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщениеМъри,тоя път лекинко се пообърка с квалификация на човека
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеНе мога да се съглася.
Никъде в машиностроенето не се разчита просто на стягане на две гладки челни повърности за да се избегне приплъзване една спряма друга. Винаги се ползват щифтове, шпонки, шлици или конусни сглобки. Понякога и кобминации от горните неща. Примерно конус + шпонка или шлици.
Еми хубаво тогава, не е лошо човек да разсъждава ...sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщениеМъри,тоя път лекинко се пообърка с квалификация на човекаFiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщениеМи в случая това на Алфата си е точно шпонка,само че обратна,тя е на колелото а зареза е на вала,проблема е ясно откъде е дошъл,някой някога е оставил хлабаво колелото,защото 90% от сервизите нямат такава лапа за контриране на колелото,докато се стяга.Този вал ако е стегнат като хората няма как да се счупи шпонката,а трябва да изрони зъбите на ремъка.Ти се замисли над това което аз съм ти написал,и това какво аз знам не е твоя работа,такива като теб на теория ги има много/Цецко беше такъв/.
---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:13 ----------
Абе човек кефи ме как спориш с хора,които са разглобили не малко коли и са видяли доста.Има много коли на които колелата на КВ се стягат само,без никакви шпонки,щифтове,мифтове и т.н. технически понятия/извинявай други незнам,нали съм прос майстор/Да не говорим че и доста мотори с верига са на този принцип.........................
П.С.Умно момче си,имаш доста познания,но понякога се правиш на велик,и разбиращ от всичко...............такива хора си имаме доста тук във форума....................
И що толкова неимоверно много се дразниш от хора като мен?
Няма повече да си губя времето да ти обяснявам неща, които би трябвало отдавна да научиш, но в твой интерес е да запомниш едно:
Когато един човек разбере, колко малко знае, вече е разбрал нещо много съществено!
Не се дразни от това. Не съм го измислил аз а само цитирам по-умни от мен.
Бъди жив и здрав!
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
Само, че аз ти казвам как е щото съм си чупил ръцете с точно тази кола, а ти "не можеш да се съгласиш" щото по принцип логиката на нещата според теб нещо си и т.н. и т.н.
Еми хубаво тогава, не е лошо човек да разсъждава ...
Поспри замалко да го раздаваш нечий адвокат и ми обясни с какво точно от казаното от мен не си съгласен като ме цитираш?
Ето какво съм казал (същото което си цитирал):
Първоначално публикувано от ecotronic
Не мога да се съглася.
Никъде в машиностроенето не се разчита просто на стягане на две гладки челни повърности за да се избегне приплъзване една спряма друга. Винаги се ползват щифтове, шпонки, шлици или конусни сглобки. Понякога и кобминации от горните неща. Примерно конус + шпонка или шлици.
Обясни сега с какво не си съгласен, или само така просто си бърбориш?
Ето го и въпросното колело.
Това ограденото в червено разбрал ли си за какво служи? ......като си си почупил ръцете с тези коли или така само се намираш на приказка?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
[QUOTE=ecotronic;
Ето го и въпросното колело.
Вече 100% съм сигурен че при мен колелото е било хлабаво защото парченцето шпонка не е квадратно, а с няква износена форма и предполагам това е предизвикало разпадането на оптяжната ролка. Освен това имаше някакво виене като на лагер ама не точно и изпадаше в резонанси, това е бола ролката на РВ. Ако съм предполагал да погледна под капаците да видя че е хлабава щях да избегна всичко това.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеКаза, че не си успял да развиеш болта, значи е било стегнато, вероятно някога някой специалист е счупил щифта и го е стегнал така.
---------- Post added at 09:09 ---------- Previous post was at 09:08 ----------
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеИ що толкова неимоверно много се дразниш от хора като мен?
Няма повече да си губя времето да ти обяснявам неща, които би трябвало отдавна да научиш, но в твой интерес е да запомниш едно:
Когато един човек разбере, колко малко знае, вече е разбрал нещо много съществено!
Не се дразни от това. Не съм го измислил аз а само цитирам по-умни от мен.
Бъди жив и здрав!
Весели празници на всичкиLast edited by Mury; d.m.y г., 09:25.Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеПоспри замалко да го раздаваш нечий адвокат и ми обясни .....Не, че той има някаква нужда но темата я приключи точно на 32-я пост
Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение.......проверихте ли шпонките на колелата,да няма някоя дето да липсва.................sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщениеТой не е могъл да го развие,защото е нямал лапа за контра.[COLOR="Silver"]
Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Нямам лапа, използвах едно желязо да забия м/у спиците на колелото и да го блокирам, и не успях, изкриви ми се гедорето и щях да го счупя (не е професионален инструмент, в повечето случаи върши работа - не и в този).
Предполагам, че колелото е било хлабаво и при превъртането се е самозатегнало.
Не спорете за глупости, празници са....
Comment
-
Хубаво е да разделяме теорията от практъиката, защото понякога се срещат изключително тъпи наглед неща, но винаги са обусловени от някаква логика.
Дали поради технологична или икономическа причина.
Всяко нещо, което е направено и действа, то е изпитано , преди да е пуснато в употреба.
Ако нещо не работи, то причината е в нас. Ето и в случая, не е имал хебел човека и не е могъл да отвие болта.
Мога да дам пример.
Беше мотор от някакъв трактор.Маховика му се закрепваше на коляновия вал чрез конусна сглобка. нямаше никаква шпонка или нещо друго. Само един болт отзад с шайба.Маховика беше превъртял. Бяха направили конусна втулка , за да обере износването от превъртането, но колкото и да го затягаха, той пак превърташе.
Стана ми интересно и се захванах с проблема.
Намерих в нета само инфо, че въпросният болт се стяга с 12 кг/м. Пълен ташак.
Оставих малко дяволите да се налудуват, а после ми просветна
Нагрях първо втулката и я набих на вала. После си поиграх с нагряването на маховика, около половин час, оставих го да се отпусне навсякъде около две минути и го нахлузих на втулката. затегнах с 12 кг/м и толкоз.
Дадох примера, защото е от фрапиращите.
За това, като нещо не става, обади се на приятел.
Решението понякога е много елементарно.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
Comment